Translate

Total Pageviews

Wednesday, October 7, 2009

SETELAH SEKIAN LAMA

Ya, setelah sekian lama tidak memberikan ruang dan peluang kepada diriku untuk mengemaskini laman sesawang yang tidak seberapa ini, hari ini akan mengambil sedikit masa dari jadualku yang entah benar sibuk atau tidak.

Baik, memulakan bicara, bermacam-macam perkara yang telah terjadi sejak kebelakangan ini. Namun semuanya hilang dari ingatan yang tidak dikuasakan dengan niat untuk menyimpannya ini.

Bagaimanapun, aku masih mampu untuk me'hournal'kan semua yang berbaki di dalam ingatan ku ini disini.

Baik..dimana harus saya mulakan..

Saya mulakan sedikit sejak bulan Ramadhan yang lalu.

Ramai sebenarnya kalangan rakan aku yang rapat denganku sudah tahu dan maklum nahawa aku sudah mula berpuasa sejak 9 tahun lalu. Permulaan yang suka-suka memberikan aku ruang untuk berpuasa penuh untuk tahun ke lima tahun ini. walaupun aku punya niat lain sebelum ini untuk menjalani puasa pada bulan Ramadhan, namun ianya aku ketepikan dulu buat sementara waktu dalam usaha menenangkan jiwa. menenangkan jiwa dalam ertikata tidak mahu fikiranku dihimpit sesuatu yang belum pasti dan aku mahu memberi ruang kepada mindaku untuk sedikit rehat dari rutinnya yang sangat memnatkan.

Dan kesempurnaan (harapnya), walaupun hanya sekadar lapar dan dahaga barangkali, berjaya membantu aku mengurangkan berat badanku kepada lebih 4 kilo. Satu pencapaian yang sangat ketara bagi tempoh satu bulan.

Meskipun berat ideal aku sebenarnya 60kg, namun, bila lemak yang wujud, adalah dibahagian perut, ianya agak menggusarkan sehinggakan puasa yang menjadi diet berguna dirasakan amat membantu.

Dan kesempurnaan itu juga melayakkan aku meraikan Hari Raya... "over"lah katakan.. hehehehe..so raya tahun ni dapat pakai dua pasang baju melayu..dan kedua-duanya dibeli di Jalan TAR.

Malam raya lah pulak keluar ke Jalan TAR bersama Aiman, Kak Ros, Ida dan Is..satu pengalaman baru buat aku...heheh..meriahnya, jangan dikata..sukar untuk diungkapkan dengan kata tulisan. Hanya hati ini saja yang tahu.

Kemeriahan raya pula sampai ke hari ini tidak habis lagi..aku masih di modd raya.. namun, apa yang pasti aku tidak mungkin akan melupakan sambutan Deepavali yang tidak kurang seminggu lagi...aku sudah membelanjakan sejumlah wang yang agak banyak untuk keperluan keluargaku.

kali pertamalah katakan..maksudku, kali pertama meraikan Deeapavali sebagai seorang pekerja, dengan gaji yang cukup untuk aku menyara keluargaku. hehe.. harapanku hanyalah agar semua yang aku dapatkan kepada ahli keluargaku disukai dan memuaskan...

Dan yang paling penting...jeng jeng jeng...secara rasminya aku nak maklumkan..hati aku sudah kembali berbunga-bunga dan sudah terbuka untuk menerima cinta semula. setahun lebih lebih ini rasanya sudah cukup untuk memulihkan luka cinta yang aku alami, dan pastinya aku tidak boleh terus menolak cinta yang hadir dengan alasan tidak mahu dilukakan..

Apalagi dengan kehadiran ramai aweks-aweks cun disana-sini..pastinya aku tidak patut menolak cinta. Namun, aku buka hatiku ini bukanlah bermakna aku sudah punya cinta, tetapi hanyalah sebagai satu sanfaran untuk teruskan hidup, dan yakin akan ada jodoh yang baik datang berkunjung untuk bertahkta. ChewaaaaaaaaaaaaaaaaaH!!!!!!!!!!!!! kah kah kah....poyo!!!!!!!!!!!

Tapi apa-apapun, keutamaan adalah baghi mendapatkan apa yang aku ingini. Matlamat tahun hadapan sudah aku rangka..dan aku harap segalanya akan menjadi kenyataan...

Ok..tangan aku dah mula penat menekan-nekan punat dan kekunci ini... maka, berakhirlah madah penuh berhelah aku yang tak seberapa ini.

Seupaya mungkin aku akan melangkah, dan terus melangkah di DUNIA BARUKU ini, sekerap mungkin untuk menampilkan penceriataan terbaru tentang diriku dan pandanganku tentang dunia.

Sekian!

Owh..lupa..belum terlambat saya kira untuk mengungkapkan...SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN!

2 comments:

ecah hamzah said...

wow abg kumar!
am happy 4 u......hihi

CikDonews said...

"...hati aku sudah kembali berbunga-bunga dan sudah terbuka untuk menerima cinta semula...."

siapakah si pujaannya agaknye..tak habaq mai noh...gini la adik beradik kan? adik beradik ke? ahaks!!