Translate

Total Pageviews

Saturday, August 30, 2008

30th August to 31st August

Cerita ini tentang pengalaman aku sepanjang bertugas sebagai media di majlis Ambang Merdeka anjuran KEKKWA. Tak tahu apa KEKKWA!? G blajar kat cikgu sekolah balik ek...hehe

BTW, aku sebenarnya cuti pada 30 ogos..tapi memandangkan salah seorang pelatih yang ditugaskan untuk cover story Ambang Merdeka ni cuti, aku di replace..of couse selepas aku bersetuju..sebab kebetulan aku ada kat ofiz..and i really wanna go.

Nampaknya tak rugi aku pegi.. kami buat live telecast..yang jadi Anchor, Kak Rusyilda Ismail (kak Syida)..ok..so tugas kami dapatkan pihak yang boleh diinterview.

Aku pun dengan cepat sekali dapatkan Datuk Norliza (Dtuk Liza), Ketua Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian, KEKKWA..orang kuat majlis ini lah..

Then aku dapatkan 3 beranak kaum sikh yang berpakaian Jalur Gemilang dan bendera Selangor.

so, kiranya live telecast tu menjadi sangat, dan kak syida was thanking me so much.. ops.. terlupa.. Aimy Yusuf pun ada gak lah.. so that should be kak syida thank us...best..getting congrats from a senior reporter like kak syida is a compliment.

Well, malam ni jugak aku dapat banyak input dari Kak Syida.. dia turun banyak ilmu coz of she thinks that i can go furter in this field.. and i hope so.. God Will..

Barangkali, bagi orang lain diluar sana.. ia bukanlah sesuatu yang hebat pun, tapi bagi aku.. ini adalah antara corat coret cerita aku sebagai bakal siarawan mungkin untuk seumur hidup..

Aku akan kembali dengan banyak lagi cerita.. Jumpa lagi.. eh!! Lupa.. aku dapat bergambar dengan Mahathir Lokman tadi..pengacara hebat tu.. nanti ada masa aku upload..

Thats all.. da.........!!!!!!

No comments: