Translate

Total Pageviews

Saturday, August 30, 2008

JALUR GEMILANG TERBESAR MENGGUNAKAN TEMPURUNG KELAPA..




Yup.. story itulah yang aku diminta untuk cover pada 29/08/2008.

Memandangkan Jalur Gemilang itu adalah usaha kalangan pelajar Kolej Harun Aminurrashid (K-Har), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), so seawal 7 pagi aku diminta untuk pergi kesana..

Kena pulak, usaha mereka ni dicatatkan dalam The Malaysia Book Of Record, so its a plesure to give them a special coverage.. itulah yang mungkin kalangan editor aku ni suruh buat.

Aku keluar lambat sikit, tunggu Pak Yeop kat area Danau Kota.. Lepas je Pak Yeop ambl aku, kami pergi mengisi minyak dan check minyak pelincir..alah!! nasib baik.. minyak pelincir kereta kering terus..lepas semuanya selesai kami bertolak lah ke Tanjung Malim...

Kami sempat singgah di hentian Rawang (kalau tak salahlah), makan, beli buah...and teruskan perjalanan ke Tanjung Malim.

~P/S- saja nak buat cerita ni panjang2~

Then, sampai saja di K-HAR, aku pun berjumpa lah dengan pihak yang terbabit.. rupa-rupanya event tu akan dirasmikan tepat jam 5...tapi kami bernasib baik sebab khabarnya cat habis malam sebelumnya menyebebkan pelajar-pelajar disana terpaksa menyambung kerja mengecat pagi tersebut, so kami pun amik lah c/ways diorang mengecat, then menyusun, and menyiapkan bendera tu.

Nak selitkan story sikit ni... masa sampai di kolej tersebut, ada orang melambai-lambai dari jauh memanggil aku.. ingatkan salah seorang pihak bertanggungjawab berhubung pembuatan bendera, rupanya CIkgu Salmah, Cikgu Bahasa Melayu aku masa form 1...

Kenal lagi cikgu aku ngan aku walaupun dari jarak jauh...aku pun terus jer dapatkan dia and bercerita perkembangan terbaru masing-masing. Ruapa-rupanya Cikgu Salmah dah jadi Pengetua SMK Bagan Serai.. DIA MEMANG HEBAT!!!

:) Sempat jugak lah dia kata yang dia bangga ngan aku.. hehehehe!!! Best2..

OK..sambung dengan cerita Jalur gemilang terbesar tu, then majlis perasmian diadakan.. yang penting, daripada nak jadikan event tuh sebagai berita, aku terus ubah fikiran jadikan special report..apalagi, on the spot aku buat standupper dan minta budak2 tu bagi kerjasama.. syukur..everything turns to be good..

And one more thing, ive get a chance to meet my friend, Fazuan there. dia masih macam dulu.. seorang yang berkuasa pemimpin.. :) sibuk memanjang..sama macam zaman kami sibuk dulu2..its the best asigment so far..thanks to everyone including Pak Yeop who gives me support...

Bila on air jer special report itu sekejap tadi, semua orang puji... well, i did it again.. hahaha.

Inilah hikmahnya kalau kita bersedia dengan hati yang terbuku menerima segala cubaan yang tuhan selitkan dalam hidup kita...

Terima kasih kepada semua editor who belive on me.. :)

Akan aku cuba untuk melakukan yang terbaik. I Promise!!!

No comments: