Translate

Total Pageviews

Tuesday, November 25, 2008

LAGI TENTANG JELAJAH ASIMO-KISAH DIRIKU

Jika dalam post terdahulu, aku menceritakan serba sedikit tentang ASIMO, apa yang ingin aku titipkan disini adalah tentang di mana aku sekarang dan apa yang sedang aku lakukan.

Pada 24hb, 2 hari lalu, satu malam selepas aku pulang dari Johor selepas mengikut ASIMO menjelajah ke ke sana, aku dengan tiba-tiba disuruh balik, kemas barang dan bertolak ke Pulau Pinang pula..

Aku jadi blur walaupun aku tahu kali ini 'trip' aku ke Pulau Pinang masih bersama si ASIMO.. --tapi En.ARA.....saya ker?--itulah soalan yang mula-mula keluar bila disuruh ke Pulau Pinang..

Sebabnya..bukan mahu melawan arahan beliau tetapi serba salah.. barangkali ada dikalangan wartawan lain yang ingin pergi 'berjalan-jalan' sambil menjalankan tugas.. dan bagi aku.. aku baru masuk bulan ini, dan sudah 2 kali keluar outstation..

Tapi bila dah dengar suara En.ARA yang kata--habis tu, ko la!!!--terus aku tak terkata.. tak per lah.. kali ni aku pegi, tapi kalau lain kali (jika ada dalam masa terdekat), akan aku minta jasa baik utamakan wartawan2 senior dahulu. Bukan apa-segan-

Memandangkan arah tujuan kami kali ini Pulau Pinang@Penang yang sangat tidak asing bagi aku, aku tidak punya sebarang masalah berhubung mengenalpasti tempat penginapan kami...di B-SUITE Bukit Jambul.





Semalam, hari pertama jelajah, ASIMO hadir di Hospital Adverntist sempena sambutan tahun ke-20 Tabung Dana Pesakit Jantungnya. Ramai kanak-kanak yang terdiri dikalangan pesakit yang hadir kali ini....cukup meriah.. sama seperti kunjungan lain sebelum ini, ASIMO adalah bintang paling popular ketika ini dalam bidaang robotik. Saya sangat pasti tentang kenyataan saya ini.


Story, kurang 30 minit dah siap, namun, aku hadapi masalah besar dengan penyuntingan dan penghantaran FTP..biar aku saja yang tahu betapa besarnya masalah itu..hehehe.. yang peting, aku mungkin akan melangkah sekejap ke Parit Buntar jika punya kesempatan masa..rindu lak nak jumpa bonda tercinta...


Esok, ASIMO akan meneruskan siri jelajahnya di Pulau Piang di Queensbay Mall..so, akan aku usahakan agar dapat titipkan pengalaman aku bersama-sama ASIMO pada hari-hari seterusnya. BTW, aku sedang sangat berminat tentang masalah yang sedang dihadapi Wanita UMNO..dan sedang berfikir2 untuk berkongsi pendapat tentang isu kepimpinan sayap kanan parti itu... kalau tahap kerajinan dan fakta untuk membincangkannya mencukupi..akan aku berbicara tentang dunia politik sedikit..(sebagai memberikan kepelbagaian-dan mewujudkan ruang membincangkan isu semasa di Blog kerdil ini)

SEKIAN.... :)

No comments: