Translate

Total Pageviews

Thursday, August 27, 2009

RAMADHAN DI BTV

Sekali lagi, tahun ini aku berkesempatan untuk merasai suasana berpuasa bersama rakan-rakan dari BTV ini buat kali kedua.

Tahun lepas merupakan kali pertama aku berkesempatan untuk berbuat demikian, dan ketika itu aku masih bertatih sebagai seorang wartawan pelatih di organisasi ini.

Setahun sudah berlalu dan kini aku kembali merasai nikmat yang sama tapi dengan suasana yang pastinya jauh berbeza dengan sebelumnya...

Manakan tidak, umum sudah mengetahui dilema yang dilalui Bernama TV dan Bernama yang sudah dipukul canang oleh Pak Menteri dan media sendiri.

Dan ketiadaan lebih 100 orang pekerja pada bulan mulia ini benar-benar terasa.. sudah kurang kemeriahan dahulu.

Tapi bak kata orang, setiap perkara yang disedekahkan tuhan, pasti ada himahnya.

Kumpulan tenaga kerja yang kecil mengeratkan lagi hubungan kami.

Dan kesibukan yang berganda pastinya memberikan seribu satu kekakangan.

Ingat lagi pada hari pertama berpuasa tahun ini, ketika itu aku sedang sibuk memberikan penerangan kepada editor visual yang sedang menyiapkan berita aku, berita tentang penamaan calon jawatan tertinggi MIC.

Ada seorang makhluk tuhan yang datang hulurkan Kurma dan hilang..aku rasa aku tahu siapa yang bagi tapi tidak beranai meneka-meneka. Takut lembu punya susu sapi yang dapat nama.

Namun, kehilangan rakan lama pastinya sedang diratapi..apa nasib yang menanti adalah cerita kemudian hari.. dan untuk hari ini..perjuangan perlu diteruskan!

Kerja adalah kerja, kalau tak kerja, tak ada duit, kalau tak ada duit..semut pun tak pandang! :)

Dan akhir sekali..salam ramadhan rakan2...!!

1 comment:

jojie Oh! said...

huhu..salam ramadhan abg kumar..hihi