Translate

Total Pageviews

Saturday, October 4, 2008

BERMULANYA HIDUP BARU

Tadi aku keluar berhari raya bersama rakan-rakanku.

Seronoknya bukan kepalang.. biasalah.. masing-masing lama tak bertemu.. biarpun jaraknya hanya beberapa minggu tak berjumpa tapi rasa lama tu wujud sebab kami pernah dahulu berasama-sama sejak semester pertama menjejakkan kaki ke MIIM sehinggalah tempoh selama hampir 3 tahun dicapai.

Bila dah berpisah untuk 2 minggu, terasa jugak lah rindunya tuh..

dalam kemeriahan kami bergelak ketawa, sedar atau tidak.. tempoh belajar di MIIM dah pun abis.. kami dah pun menamatkan usia belajar di sana.. dan kini.. kami punya pilihan untuk samada bekerja atau menyambung pengajian kami di insitusi penagjian tinggi lain.

Rata-rata akan bekerja dahulu sebelum menyambung pengajian... bagi aku.. langkah yang aku ambil adalah untuk bekerja dahulu... tidak terdaya rasanya mak aku nak menyara aku untuk 2-3 tahun lagi di insitusi pengajian tinggi...

Baru aku sedar, bertapa meriahnya zaman seorang pelajar...aku akan melangkah ke era dewasa.

Aku harus mula membentuk diri dan kerjaya...

Buat masa dan ketika ini, berakhir sudah kegembiraan sebagai seorang pelajar, zaman kita bergelak ketawa melupakan semua kepentingan dunia... menikmati hidup sebagai seorang manusia.

Tetapi itu dahulu, kini, hidup perlu fokus yang lebih, tiada lagi gelak ketawa tak ingat dunia.. zaman belajar seronoknya lain...zaman kerja seronoknya akan lain.. dan yang pasti setiap seorang datri kita pasti merindi detik bergelar pelajar dan aku tidak terkecuali.

Namun, aku percaya aku telah memilih jalan pekerjaan yang aku sukai, dan aku akan hargai..

Jadi Selamat Tinggal dunia Pelajar.. welcome zaman Pekerjaaanku...

No comments: