Translate

Total Pageviews

Monday, June 15, 2009

REUNION

Tajuk ini pastinya sesuatu yang sungguh aku bersemangat untuk ceritakan. Banyak yang ingin aku kongsi, cuma aku kurang pasti apakah aku punya perkataan, ayat dan bahasa yangs esuai untuk menggambarkan kegembiraan aku ini.

Mana aku harus mulakan.

OK.

Permulaannya, aku mendapat panggilan dari Nisa,memaklumkan akan mengadakan satu 'reunion' atau perjumpaan semula dengan kesemua rakan-rakan dari SRK Methodist Parit Buntar.

Aku sangat beria-is mahu menyertai perjumpaan tersebut. Dalam perkiraan aku, bukan senang untuk bertemu kembali dengan rakan-rakan yang pastinya telah lama aku terpisah dek kerana kesibukan menunpukan perhatian kepada pelajara, kini kerja, dan keterpaksaan yang mana, tiada nombor telefon rakan-rakan ku itu.

Dan seperti yang dijanjikan, aku pulang ke kampung pada 12 Jun, untuk menyertai perjumpaan itu pada keesokkannya 13 Jun.

Tiada pengangkutan menjadi satu halangan bagi aku membawa diri aku jauh ke Resort milik keluarga Nisa--ANISANI RESORT, yang terletak di laluan ke Bukit 300 Batu Hampar.

Jadi, perbincangan dibuat, Nisa mengambilku di rumahs ekitar 4 petang.

Dan aku adalah tetamu yangf paling awal sampai di resort itu.

Suasana petang di atas bukit pastinya sangat mennenagkan.

Apa lagi, jarak mata memandang membawa pemandangan bukan hanya bukit bukau, tetapi juga lautan Selat Melaka, dan Pulau Jerjak di Pulau Pinang.

Sangat aku tidak sangka, tapi itulah kebenarannya.

Aku dan Nisa bersembang panjang. Banyak yang dibualkan menunggu detik 8 malam.

Nisa sempat membawa aku melihat air terjun yang melintasi tanah ayahnya di resort tersebut. Sangat bertuah rasanya! Resort tersebut boleh dikembang maju lagi selepas ini.

Dan menjelang jam 8 malam, kesemua yang dijemput mula hadir beransur-ansur sehingga ada yang tiba selewat 9.30 malam.

Dan senarai yang hadir adalah-- AKU, Nisa, Fauzan, Wan Shafiq, Hafiz, Ayie, Ashraf, Azlan Shah, Hakimi, Azmer, Shafina, Maziah, Kak Yong, Hayati dan Nadira.

Walaupun ramai yang batalkan kehadiran disaat-saat akhir, namun, kemeriahan tetap terasa.

Dan tamat sesi bersama-sama lepak berkongsi cerita di Resort Anisani, kami melangkah pula ke kedai mamak Nasser di Taman Pekaka. Satu lagi sesi buang masa di sana.

Sangat bahagia rasanya dapat meluangkan masa bersama bersama rakan yang lama tidak bersua.

Tambah gembira pada malam itu juga, dua orang guru aku, Encik Azhar dan Puan Faridah secara kebetulan berkunjung ke Resort tersebut untuk menjamu selera bersama keluarga.

Dapatlah aku menukar nombor telefon dengan puan Faridah, cikgu Akaun kesayanganku itu.

Harapanku, kami akan sentiasa bersama-sama memlihara silaturrahim yang terjalin ini buat6 selamanya,

1 comment:

Teruterubozu Anamae said...

Hukhuk...aku x dpt pegi hari tu.hang tak cakap pon nak balik...gitu la...