Translate

Total Pageviews

Friday, June 4, 2010

PULANG KE PARIT BUNTAR

Berada di kampung halaman, pastinya tidak ada tolok bandingnya.

Aku mengambil bas pukul 1.30 petang tadi (4/6/2010). Bagaimanapun agaka mengecewakan apabila bas yang dijanjikan tidak kelihatan pada waktu itu. Tunggu punya tunggu jam 2.30 petang baru kami dibawa menaiki bas yang sudah bersiap siaga membawa 'bala tentera' dari Jalan Duta pulang ke kampung halaman masing-masing.

Namun, agak mengecewakan, sekitar jam 3 petang baru bas itu digerakkan menuju ke Pari Buntar.

Namun,sebaik tiba, pastinya banyak yang aku harapkan untuk berlaku.

Aku sudah sempat merasa kari ikan mak aku. Sudah sempat "request" kari dal sayur lenyek.Esok mungkin akan aku dapat.

Sesudah itu sempat ku hantarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada salah seorang rakan baikku, Syahril.

Sms dibalas dengan ajakkan keluar minum-minum, memandangkan seorang lagi sekutu kami Wan,juga balik dari Kalabakan.

Peluang digunakan sebaiknya untuk menghabiskan masa malam hari.

Ketika ini jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.

Entah jam berapa akan aku pulang, tetapi apa yang pasti..esok hari lain pula. Akan aku singgah ke dua maajlis perkahwinan rakanku disitu..tidak sabar melihat mereka naik pelamin.

Alahai.....

:D

No comments: