Translate

Total Pageviews

Wednesday, August 18, 2010

COURT CASE: TEOH VS ANWAR

"Pada satu sidang akhbar Gobind Singh Deo, peguam yang mewakili keluarga Teoh, berkata tindakan ketua pendakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang mempersoalkan taraf pendidikan pakar patologi dari Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand menunjukkan ketidakmatangan Datuk Abdul Razak Musa.

Katanya Abdul Razak tidak fokus kepada isu utama dalam prosiding.

Malik Imtiaz Sarwar, peguam yang mewakili kerajaan Selangor, pula menyatakan tindakan mempersoalkan taraf pendidikan saksi itu, adalah memalukan.

Ketika prosiding, Abdul Razak telah mengemukakan soalan mengenai taraf pendidikan Pornthip yang diperoleh dari Universiti Mahidol di Thailand yang tidak diiktiraf di negara ini tetapi Pornthip berkata universiti itu merupakan antara lima universiti terbaik di Asia."

Petikan diatas adalah laporan yang dikeluarkan Portal Malaysiakini.com.

Apa yang lawaknya bagi aku adalah ayat ini yang didakwa dilkeluarkan Gobind,
"tindakan ketua pendakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang mempersoalkan taraf pendidikan pakar patologi dari Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand menunjukkan ketidakmatangan Datuk Abdul Razak Musa."

Jelas, yang sebenarnya bidang guaman dan undang-undang negara penuh dengaan lawak jenaka. Betul, dalam keadaan diatas kenyataan Gobind ada asasnya. Tapi yang lawaknya, perjuangan Bapanya, Karpal Singh membebaskan DS Anwar Ibrahim dengan isu hubungan Saiful-Farah, tidak pula dilihat sebagai 'tidak releven' dan 'menunjukkan ketidakmatangan'. Apa yang besar sangat isu persoalan hubungan itu, sampaikan hendak digugurkan kes tersebut.

Maaf,saya bukan 'orang' undang-undang, tapi sebagai orang biasa yang sekadar layak mengundi, saya lihat ianya hanyalah--"These people will be willing to die, for the sake of power!"
Hehehe...these statement goes to both BN and PR leaders and supporters!

No comments: