Translate

Total Pageviews

Tuesday, August 24, 2010

ALAHAI MAK KU SAYANG

Drama.

Itu yang aku mampu katakan.

Mak aku bikin gempak pulak jap tadi. Aku seperti kelazimannya keluarlah nak gi lepak-lepak, pusing-pusing Parit Buntar dan kawasan sekitar.

Balik-balik rumah, pintu berkunci.

Tak pelah, aku ada kunci..dah elok bukak, tak lepas pulak.

ALAMAK! mak aku selak lah pulak!

Terpaksalah aku pangggil-panggil dia. Memandangkan Bondakuitu tidur di bilik hujung belakang, aku jangkakan yang beliau tak dengar aku melalak.

Apa lagi, aku pun cubalah menelefon! Punyalah kuat bunyi telefon tuh dia boleh tak bangun!

Aku apa lagi, menyahut-menyahut sampai dekat 15 minit..siap call telefon rumah, hp pelbagai. Still tak ada respon. Aku dah tension gila dah masa tu.

So, aku pun apalgi, terpaksalah nak memanjat masuk ikut pintu belakang. Aku mintak tolong jiran aku yang terdiri dari pelajar dan guru kolej teknik.

Aku gi belakang..alamak, nak panjat jugak, alamatnya, silaplangkah, mendiang aku malam ni jugak! tak leh jadik!

Aku pun turun bawah kejut makcik aku kat bawah..betemankan dia, kami plan nak pecahkan pintu tuh. Itupun lepas mak cik aku pun sama-sama menyahut dekat 10 minit panggil mak aku.

Entah macam mana, mak cik aku ambik inisiatif ketuk pintu guna belakang tukul.

Bunyi dia yang sangat kuat itu akhirnya berjaya membuatkan mak aku terjaga.

Apa lagi..berceramahlah aku sekejap.

Siap buat statement, "Mak jangan buat macam ni lagi, Mati Hidup Balik Orang!!!".

Mak aku dengan penuh sopannya, kata, "Dah2, jangan marah, mak mengantuk sangat..baru je lelap tadi..." dan terus masuk bilik, sambung tidur! aiyooooooooyooooo mak aku ni...DRAMA towl!

:)

No comments: