Translate

Total Pageviews

Thursday, August 5, 2010

BANGGA RAKANKU BERJAYA!

Sungguh aku bangga melihat kejayaan rakan-rakanku sejak kebelakangan ini. Aku sangat tersentuh melihat kejayaan seorang rakanku yang seringkali tersisih kini sudah mampu medaki tangga menjadi seorang penyampai berita. Sabtu ini Syaz bakal melangkah setapak lagi apabila secara rasminya dibenarkan menjadi seorang penyampai berita.

Siapa sangka, seorang gadis yang biasa-iasa, sentiasa merendah diri suatu ketika dulu..kini sudah boleh bermegah dengan kejayaannya. Mengapa aku tidak perlu berbangga..aku tidak pernah tahu suaranya begitu lunak mengalunkan butir bicara bacaan yang begitu sempurna dalam setiap suara latar yang disumbangkan untuk berita bahasa inggeris.

Rezeki nyata menyebelahinya, apabila bakat yang ada itu diambil, diangkat sedikit demi sedikit, dan kini dibawah seliaan wanita waja, Anne Edwards, Syaz bakal berada dikedudukan yang barangkali tidak terfikir olehnya.

Tahniah Syaz, seseungguhnya aku sangat-sangat berbangga dengan kejayaan anda ini. Tidak rugi anda menjejak dunia media yang pebuh dengan pelbagai tanda tanya ini. Menjadi sungguhusaha anda.

Namun, jauh diseballik kegembiraan yang didukung untuk Syaz, akumula terfikir dimana kedudukan aku sekarang. Apa pencapaian aku sepanjang akuberada di insitusi pekerjaan. Aku harus akui yang semakin hari, aku semakin hilang nafsu kerjaku. Aku sangat teruja untuk terus bekerja dan bekerja dan bekerja sepanjang hari kerana bagi aku, ianya minat aku, dan minat yang aku ada itu aku zahirkaan dengan pelbagai bentuk sumbangan kepadanya.

Jauh disudut hati, sudah berbekas rasa usaha itu kini tidak lagi dihargai. Mungkin benar, mungkin juga mainan perasaan manusia biasa yang sudah terlalu biasa dengan kerjayanya.

Sudah semakin hilang keterujaan ini..sehinggakan aku rasakan diri ini terkapai-kapai tanpa sebarang kemajuan. Aku sedang berusaha, namun, aku tidak tahu mana arah tuju aku. Jiwa baru aku belum aku temui. Sedang aku cari dengan penuh kesabaran, tetapi tekanan yang pelbagai aku terima sejak kebelakangan ini, benar-benar mencabar iman aku, mencabar kelangsungan aku.

Dann ketika ini, hanya satu yang mampu aku zahirkan, DOA! Doa agar apa yang aku pernah miliki 2tahun lalu dalam jiwaini, akan kemabli kepadaku, supaya aku akan terus menyumbang disini. Hakikatnya, aku tidak dapat memikirkan aku bekerja untuk sebuah syaarikat lain. Cinta aku hanya untuk Bernama TV. Aku tidak mahu 'menjual'cinta ini. Namun, aku sendiri tidak dapat menduga apa yang akan datang menjemput ku dahulu.

Moga doaa agar hidup ini diteruskan sebagai Kumaran Rajamoney, yang melaporkan HANYA untuk Bernama TV akan terus menerus menjadi realiti. Harapanku..hanya itu..namun..aku hanya merancang..tuhan yang maha esa sudah mencaturkan diri aku, dan perjalanan hidupku....

No comments: