Translate

Total Pageviews

Saturday, April 4, 2009

DI PARIT BUNTAR SELAMA 3 JAM

Tanggal 4/3/09.. brangkali pada tarikh inilah, aku paling sekejap berada di Parit Buntar yang sebenarnya merupakan kampung halaman aku.

Sebenarnya semuanya bermula apabila En Din tetiba mengajak aku ke Parit Buntar. terkebil-kebil jugak lah aku sekejap.. kenapa?

En Din bagitau yang laptopnya bermasalah, dan En Nazam mintak kami ke Parit Buntar untuk menukarnya dengan laptop lain yang dibawa dari Taping, dari geng2 yang jaga kawasan pilihanraya Bukit Gantang.

Girang hatiku jangan ditanya.. tersangat lah suka.. sehinggakan mahu terloncat2 rasanya.. manakan tidak.. kampung halaman.. boleh jumpak mak.. dan yang paling penting.. leh suruh mak aku masak.. hahahaha..

Aku buat confirmation apakah tempat yang dituju itu Parit Buntar dan bukannya tempat lain...Yes! its Parit Buntar.. so cepat2 aku membuat panggilanm kepada mak aku.. mintak disiapkan makanan favorite aku --rasam, sambal sardin.. sebenarnya aku lebih suka mak aku buat dal dengan sayur bayam.. but memandangkan kesuntukkan masa dan mak aku tak sempat nak membeli bahan2nya..aku mintak rasam saja.. pun favorite aku jugak tuh...

Sebaik tiba di rumah.. aku makan sepuasnya dan panggilan dari Abang Midi memberitahu mereka di Pekan Baru..ok.. i know where they are.. habis makan kami ke Pekan Baru.. tiada laptop.. cuma laptop kami dicheck Abang Midi...

Then.. kami pulang.. well.. meskipun masanya cukup singkat.. tapi aku puas.. sedapnya masakan IBU hanya tuhan saja yang tahu.. nyam2..hehe

:)

No comments: