Translate

Total Pageviews

Wednesday, April 1, 2009

PILIHANRAYA KECIL N25 BUKIT SELAMBAU

Aku diamanahkan untuk membuat liputan di Bukit Selambau, sepanjang Pilihanraya Kecil Dewan Undangan negeri (DUN) ini.

Aku pada hari pertama menghadapi kesukaran pertama, apabila tersilap masuk lorong yang dikhususkan kepada penyokong Pakatan Rakyat. Lorong ini dikawal rapi polis di penghujungnya, jadi aku terpaksa patah balik, mencari jalan yang satu lagi, laluan sebenar ke pintu masuk SMK Teknik Sungai Petani 1. Habis berlumpur jugak lah kasut dan seluar aku.

Sesudah sampai, keadaan dah kecoh. Pakatan Rakyat usung tarian Singa dan Gendang, yang Barisan Nasional tak kalah.. bawak gendang India.

Aku tidak dapat masuk ke dalam sekolah itu sebab aku masih tidak aku Pas Pilihanraya. Jadi aku terpaksa tunggu diluar sehingga stringger kitorang, Abang Leh datang bawak Pas kitorang tuh.

Dah dapat masuk, aku berkenalan dengan mana-mana rakan media yang ada. Dan sempat buat 2 cross over.

Dan, waktu penamaan calon ditutup sekitar 10 pagi.. kami mendapat tahu ada 15 calon. Fuh.. penat nie..kata semua media..kami tunggu waktu bantaha, kot2 lah ada yang terpinggir.. ini tidak.. semuanya lepas. Ya, lepas!

Jadi kerja baru bermula.

Pada hari pertama kempen, aku sempat menuju ke kempen calon bebas, L.Sarala yang bertanding atas tiket basikal..dan semalam aku sempat jumpa calon kapal, dan calon kepala harimau.

Sebenarnya, ada bagusnya ramai calonnya, tertumanya bagi wartawan.. kami dapat banyak colour story.. sampai ada yang terpaksa tolak..hehehe..

And perjuangan ini akan diteruskan sehingga 7 April.. tunggu dan lihat apa perkembangannya nanti..

:)

No comments: