Translate

Total Pageviews

Friday, April 24, 2009

PINDAH RUMAH

Finally, aku dah pindah rumah.

Sebenarnya sekembalinya aku dari Sungai Petani, aku sudah menetap di rumah baru aku--which was my house when i was studyin.

Aku masuk cuci kaki dulu.. angkut beg yang aku bawa masa aku ke Sungai Petani.

Then, aku dapat cuti, so, aku balik ke rumah di Setapak, kemas apa yang patut dan aku angkut semua barang aku yang penting.

Sebenarnya barang aku masih ada lagi dirumah itu, sebabnya, aku tak punya masa nak angkut semua barang aku itu. Jadi, mungkin esok aku akan mengangkut kesemua barangan aku itu.

Dan secara rasminya aku akan kembali menjadi penghuni Apartment Jasmin sepenuhnya.

Well, aku baru saja membeli TV, namun, malangnya aku belum ada masa untuk betul-betul melekat pada TV.

Yelah, sibuk... kalau ada pun kat rumah, entah apa yang nak tengok. So, as for the moment, biarlah kawan-kawan aku enjoy dulu dengan siaran TV tu, manalah tahu..esok lusa ada rancangan yang aku dah minat, yang aku dah tau timing dia.. sah-sah kawan-kawan aku tuh tak dapat nak tengok.. HAK HAK HAK...

Sebenarnya, banyak yang mudah sekarang sejak pindah balik. Kedai-kedai banyak, dan tempat yang aku dah Familiar, so, mudah lah urusan hidup aku.. tak der la penat aku nak jalan 1 kilometer nak ambik bas, then 'jam' sejam lebih, agak-agak nak sampai office, dah dekat 2 jam aku di jalan. Dah serupa aku nak ke Ipoh.

Sekarang, perjalanan tak sampai sejam..ambik bas, turun kat LRT Putra, terus ke KLCC, ambik bas lagi satu.. dah sampai depan IJN. sekejap je..walaupun banyak kerja, sekurang-kurangnya aku jimat masa.. dan ketika ini, aku masih menggunakan 'cash' money... tapi hujung bulan ini akan aku beli 'travel ticket' Rapid KL..

So, im into a new world lah sekarang.. (acctually dunia lama--rumah lama tapi dengan suasana yang lebih baru)