Translate

Total Pageviews

Thursday, December 17, 2009

MENANG SUDAH AKHIRNYA..

Tanyalah rakyat Malaysia mana yang tidak gembira ketika ini bila berkata tentang kejayaan pasukan bolasepak negera bawah 23 tahun yang berjaya memenangi Pingat Emas dalam Sukan Sea yang sedang berlangsung ketika ini.


Pingat emas pertama negara yang dimenangi dalam sukan tersebut selepas menanti penuh debar selama 20 tahun pastinya sedang membuatkan peminat sukan tersebut sedang tersenyum sampai ke telinga ketika ini.


Sorak gembira juga pastinya hadir dari kalangan bukan peminat sukan tersebut, tetapi kumpulan yang menyokong kemaraan pasukan sukan negara.


Aku tergolong dalam kelompok kedua. Aku bukanlah peminat fanatik sukan tersebut, tetapi kemaraan pasukan tersebut selepas 20 tahun membuatkan aku terjerit-jerit setiap kali gawang gol negara, atau Vietnam hampir dijaringkan.


Gawang Gol Malaysia kerana aku tidak mahu gol dimasukkan, gawang gol Vitenam, kerana aku mahu gol dimasukkan.


Entah betul entah tidak istilahnya, tapi yang pasti..aku cukup berbangga mendapt tahu pada minit ke 84, hadir juga gol yang dinanti-nati sekaligus menamatkan kemarau 20 tahun.


Tiada ungkapan lain yang bisa aku ucapkan selain, TAHNIAH buat pasukan bola sepak negara, dan Jurulatihnya.Rajagopal. Anak Malaysia yang berjaya mencorak anak Malaysia.\


Tahniah sekali lagi... :)

1 comment:

armouris said...

tahniah Malaysia!! hati-hati jangan tercedera semasa bermain bola sepak - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak