Translate

Total Pageviews

Thursday, December 3, 2009

PEMANDU TEKSI MUDA

Mungkin aku baru perasaan atau kebetulan saja.

Sejak kebelakangan ini, aku sering berkesempatan untuk menaiki kenderaan awam yang satu ini, dengan pemandunya yang masih muda.. kalau dikira-kira dari penampilan, sekitar 20-an.

Aku sebenarnya menjadi agak pelik kerana, sejak aku menjejakkan kaki di kota metropolitan ini, sememangnya teksi merupakan antara kenderaan yang aku naiki dengan pemandunya rata-rata sudah berusia.

Paling muda pun aku boleh kata lewat 30-an. kebanyakan dari mereka sudah bersara dan tiada pekerjaan.

Ada juga antara mereka yang melakukannya sekadar kerja sambilan.

Tapi gambaran sejak kebelakangan yang satu ini menimbulkan persoalan kepada aku...

Apakah langkah kerajaan menaikkan harga tambang teksi membuka ruang kepada golongan muda ini menceburi bidang yang sering tidak dipandang ini..

Apakah itu kemungkinannya, atau ada sebab lain..entah..aku tidak dapat memikirnnya.

Tapi aku sedang berkira-kira mahu membuat sebuah laporan khas mengenai isu ini..jika berkesempatan..harap-harapnyalah... :)

Oklah..Chow!

2 comments:

Hilmy Ashley One L.O.V.E said...

pemandu teksi suka hilmy ashley baca berita...

Anonymous said...

saya sangat suka dengan gaya bahasa melayu anda. Teruskan bercerita ya!