Translate

Total Pageviews

Saturday, May 29, 2010

KRISIS DALAMAN MIC--PARAH?

Semakin banyak, semakin ramai dan semakin bertambah reaksi yang pelbagai ekoran krisis dalam parti tunggal masyarakat India yang menganggotai Barisan Nasional ini.


Terbaru, kenyataan yang dikeluarkan Vell Paari yang mendakwa ada kepimpinan Umno yang mnenjadi antara tangan ghaib dalam percaturan Gerakan Anti-SamyVellu (GAS) dikecam hebat.


Justeru, Vell Paari terpaksa menarik balik semua kenyataannya sekaligus terpaksa meminta maaf kepada Perdana Menteri, Timbalannya serta pimpinan Umno diatas kelancangannya itu.


Ini belum lagi kes Ketua Pemudanya, T.Mohan campur tangan memporak perndakan lagi krisis yang sedang dilalui parti itu dengan turut melibatkan komponen parti lain.


Memalukan apabila seseorang pemimpinan kanaan parti bertindak kuraang bijak dalam percaturan politik.


Belum lagi cerita Setiausaha Agongnya, S.Murugesan pula bertindak membidas tindakan Presiden Parti, Datuk Seri S.Samy Vellu yang memecat 4 anggota dan pemimpin kanan parti itu yang bertindak memintanya meletakkan jawatan lebih awal.


Kelam kabut jadinya.


Tammbah Kelam kabut, belum pun GAS berlangsung, sudah ada gerakan baru yang menentang GAS diwujudkan iaitu, Gerakan Anti Mugilan (GAM) yang merupakan biasan kepada tindakan menentang pemimpinan, dan sasarannya kali ini adalah pengasas GAS.


Namun, matlamat dan hala tuju GAM sedikit berserabut tanpa koordinasi yang baik. Agak mengecewakan sebenarnya. Dapat dilihat pembentukkan pasukaan GAM sangat longgar.


Apapun yang terjadii, GAS tetap diaanjurkaan dan akan menngambil tempatdi The Mines, Seri Kembangan.


Ini susulan pembatalan kebenaran menganjurkan perhimpunannya di PWTC.


Apakah drama yang dijanjikan kali ini?Apakah MIC dan kepimpinannya akan bertambah paraah dekkerana usaha kearah GASini?

Akan kita saksikan bersama-sama.....

No comments: