Translate

Total Pageviews

Tuesday, May 25, 2010

VELL PAARI PULAK TUDUH UMNO

Nampak gayanya, krisis dalam MIC sudah menjadi sesuatu yang diluar jangkaan apabila anak kepada pemimpin nombor satu partii itu, S.Vell Parri secara terbuka menuduh UMNO menjadi dalang disebalik Gerakan Anti Samy Vellu yang bakaldilancarkan mantan Timbalan Ketua Pemuda MIC, V.Mugilan.

Menarik!

Dalam keadaan Umno dan BN terkapai-kapai mencari keseimbangan selepas pelbagai krisisyang berlaku sejak pilihanraya umum lalu, 'kehadiran' isu terbaru ini dilihat satu bentuk halangan yang jelas ketara dalam usaha memulihkan keseluruhan parti komponen tersebut.

Bayangkan, isu yang dahulunya melingkari hanya satu parti kini sudah menular kepada parti lain, yang merupakan pasukan induk dalam komponen tersebut.

Aku berpendirian apa yang berlaku ketika ini adalah kesan kelewatan pemimpin nombor satu MIC tidak pergi meninggalkan jawatan itu pada masanya.

Tindakannya yang melihat MIC tidak punya pemimpin selayaknya mampu memimpin parti itu menjadikannya kekal terlalu lama di takhta.

Tambah membimbangkan, setiap seorang yang dilihat mencabar beliau akan dipecat, dibuang parti dengan alasan mudah--tidak bertindak mengikut kehendak parti.

Persoalannya? Kehendak parti atau kehendak Samy Vellu?

Dan siapa Vell Paari untuk menjadi jurucakap kepada parti? Dia cuma ahli CWC yang baru dilantik. Tidaklebih dari itu. Apakah kedudukannya sebagai anak kepada pemimpin kanan MIC menjadikan kebal dalam mengeluarkan kenyataan?

Atau, apakah pendirian yang diambil Samy@Vell adalah untuk memastikan kehancuran MIC dan BN sebelum jawatan dilepas pergi..agar apa juga natijahnya kemudiaan hari, akan disambut dengan kata-kata, "selama aku di jawatan tertinggi, perkara itu dan ini tidak terjadi"..

Mungkin kan?

Aku bukanlah arif tetang dunia politik, tapi ini adalah common sense. Sesuatu yang lazimnya kita rasa dan cuba untuk fahami dari situasi semasa.

Apa yang aku dapat lihat adalah Samy Vellu sedang berkira-kiradengan satu tindakan yang luarbiasa.

Tetapi apakah tindakan itu akan menguntungkan MIC dan BN?

Itu persoalannya..

No comments: