Translate

Total Pageviews

Thursday, February 19, 2009

BANYAKNYA CUTI

Bulan ni aja 10 hari aku dapat cuti.. dan dalam 10 hari ini, aku sedekahkan satu untuk melelaksanakan tanggungjawab aku.

Kenapa 10 hari, entahlah. Mungkin En.Ara bermurah hati carry foward 2 hari dari cuti bulan lalu untuk dinikmati pada bulan ini.

Sepanjang bulan ini jaglah aku banyak bebelanja untuk keluar bersuka ria bersama rakan. Meski aku sedar bahawa wang banyak aku belanjakan tapi aku puas kerana ianya dibelanjakan untuk bersama rakan2 ku yang aku sayangi, dan diri aku untuk bergumbira selepas penat bekerja.

Meski kadang aku terasa cuti ini adalah sangat memboringkan, kehadiran rakan yang sering menjadi peneman kala 'free' membuatkan cuti aku teidak pergi tak berisi. Ada saja benda yang aku hendak lakukan.

Dan esok aku cuti lagi.. untuk 2 hari.

Esok aku sudah ada rancangan, begitu juga untuk hari lusa.

Esok aku akan keluar ke Shah Alam, melakukan kerja bangang, singgah di rumah Tan Sri Onn Ismail yang temuramah petang tadi. Aku tertinggal beg aku. Memang tiada apa yang epnting melainkan Hp aku yang paling aku saynagi--Motorola L6.

Kebetulan tadi aku menelefon Ema untuk meminta nom Eja.. dan perbualan bersambung hingga akhirnya aku mengajak dia join , aku, Tasha dan Eddy. Dah lama tak berkongsi cerita, pasti ada benda yang dianyam ketupat.

Dan bagi 21 haribulan, seperti yang aku sudah janjikan dengan sang asik2 di MIIM, aku akan menjadi Emcee bagi program MIIM Carnival. Masa yang aku tunggu2 sebenarnya. Biar masa yang menjadi pencetus cerita apa yang aku inginkan sebenarnya. Tidak mahu aku dedahkan secar bulat-bulat disini.

Dan hujung bulan ini, tiga hari serentak Pun sudah ada pengisian. Aku akan menghadiri Viva pelajar DIJ. Menjadi Emcee lagi.. kesian mereka.. meminta aku menajdi Emcee beria-ia..hendak dikata tidak mahu, tidak sampai hati.. tapi tak perlah.. junior punya pasal.. bolehkan aja.

Bulan depan, mungkin aku tidak setenang ini.
Pelbagai program dalam senarai untuk diisi.. apa?

Nanti aku akan catatkan satu perstau jika punya ruang masa..

Sekian..

No comments: