Translate

Total Pageviews

Monday, February 2, 2009

DIPERBODOHKAN DUA ADUN!

Ntah apa lagi perkataan yang lebih sesuai berbanding perkataan yang aku nyatakan diatas.. aku dan wartawan-wartawan dari sekian media masa yang menghadirkan diri di Sidang Akhbar dua orang ADUN PKR yang kononnnya mahu melompat parti lah apa lah.. huh!

Ini berita yang aku dan Kak Ros, selepas diedit Kak Ton, My Assigment Editor. Bacalah dan fahami apa yang terjadi. :-/

INTRO

Hilang lagi!

Itulah senario yang sesuai dikaitkandengan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Kerajaan pakatan Rakyat Perak yang GAGAL hadir pada sidang akhbar yang dijanjikan di sebuahhotel di KLIA dan Shah Alam.

Sebaliknya -- Kedua-dua ADUN tersebut yang digembar-gemburkan akan turut hadir pada dua sidang media berasingan, petang Isnin bagi menjawab segala isu berkaitan diri masing-masing --HANYA menghantar wakil mereka.

NARATION

Di Sepang -- sidang media yang sepatutnya dihadiri -- ADUN Behrang Jamaluddin Mat Radzi -- di sebuah hotel di KLIA, pada pukul 4 petang, bermula lebih awal dan berahir sebelum jam 4 petang.

Rata-rata media yang hadir pada sidang media tersebut nyata kecewa kerana seolah-olah dipermainkan.

Malah -- Adun tersebut hanya menghantar pegawai Khas, Firdaus Shaharuddin, yang memaklumkan bahawa Jamaluddin tidak dapat hadir, pada sidang media tersebut, kerana sakit.

SOT

YB tak dapat datang kerana tak sihat. Bukan menghilangkan diri, bukan dilarikan.
~FLASH~
Kita dah hantar MC kepada kerajaan negeri dan sepatutnya kerajaan negeri maklum tentang perkara ini.

NARATION

Dalam pada itu -- Firdaus turut mengedarkan kenyataan akhbar yang ditandatangani Jamaluddin, kepada media.

Dalam kenyataaan tersebut Jamaluddin menafikan menghantar surat mengosongkan kerusi DUN Behrang kepada Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V.Sivakumar, seperti dilapor sebelum ini.

Malah Jamaluddin berkata, laporan itu adalah tidak berasas kerana beliau tiada di Perak untuk mengesahkan surat itu seperti yang didakwa Sivakumar.

Kenyataan akhbar itu juga menyebut Jamaluddin bercuti sakit sejak Rabu lepas. Dengan itu tidak timbul soal beliau menghilangkan diri atau lompat parti.

Pegawai khasnya itu, kemudianya menjelaskan Exco Kerajaan Perak berkenaan MASIH anggota PKR dan sebarang tindakan lanjut berhubung tindakan Sivakumar akan dilakukan selepas perbincangan dengan peguam.

Sementara itu, sidang media yang disepatutnya di hadiri ADUN Changkat Jering, Mohd Osman Jailu HANYA diwakili Puzi Ghazali di sebuah hotel di Shah alam.

Menurut Puzi -- Adun tersebut akan 'timbul' dua atau tiga hari lagi. Sementara itu Mohd Osman dalam kenyataan medianya yang dibacakan Puzi, berharap pemimpin Pakatan rakyat, terutamanya PKR, MENGHENTIKANsebarang kenyataan yang berunsur tohmahan terhadapnya.

Puzi juga, berkata Mohd Osman tidak membuat sebarang laporan polis bagi menafikan perletakan jawatannya sebagai Adun.

No comments: