Translate

Total Pageviews

Monday, December 22, 2008

FUYOO!!!!!

Di mana harus aku mulakan?

Ok..

Start...

Pagi tadi En.Ara call.. aku pelik kenapa dia call.. bila jawab.. dia tanya aku kat mana.. so aku bagitau aku nak keluar rumah, nak ke office. Dia terus kata ok.. diam... then.. kerana aku blur tujuan dia call aku.. aku tanya.. kenapa dia call.. dia bagitau baguslah.. datang cepat. Call time assigment dah ditukar ke jam 11.30 pag. Ok.. ingatkan calltime jer..assigment pun dah kena tukar semuanya.. aku kena ke PWTC/ Pejabat UMNO-ada PC.

So.. ok.. sampai jer Office aku call cameraman.. abang AWIE.. dan set time.. 11.45.. coz PWTC is not that far from my office pun kan.

Kitorang sampai less then 5 munites.

Masalah yang jelas kami nampak ketika itu, PC dah start.. dah lebih dari separuh atau dengan erti kata lain.. sebenarnya PC start kul 11.30. so, Call time aku salah!!! OK..

Bila masa dah macam ni lah yang aku gelabah. Aku jadi tak tentu arah. Inagtkan nak Exclusive tapi cameraman aku kata jom balik. Aku terkial-kial... apa yang aku nak buat??

Nak buat exclusive pun, Tan Sri Tengku tu ada hal lain. He is in urgent.

So, balik office, bagitau AE's.. diorang kata..ok.. tak per.. buat story non SOT.. dah siap dah.. tiba2 story wires ditempek tepi story aku and aku diminta check balik.

Dah check.. ok. Semuanya sattle.. Kak Ton sempat ajar aku macam mana nak buat detail slide.

OWH!!! selama ni ada salah lah aku punya slide--baru aku tahu.. sebab selama ni pun tak der yang tegur pasal tuh...

Dah sattle semua.. ketika inilah bermulanya era aku nak bergerak aktif dalam office.

Dengan berapa banyak entah FTP, aku sangat2 produktif hari ini... dan aku pening sangat2 dengan keperluan, kemahuan dan kehendak yang pelbagai dari editor aku.

SIAP!!! sekali aku bagitau... satu lagi story yang sampai...

Sampaikan hari ini, dalam kesibukkan tuh, sempat lagi aku tolong desk mandarin cari SOT Lim Guan Eng. Hahahah...

Dalam ketika aku tengah ketuk post ni.. aku masih pening sebab tak siapkan Year Ender aku lagi.

ADOI!!!

Aku semakin mengertai dunia wartawan di Bernama TV sejak kebelakangan ini.

HAHAHAHAH

:)

No comments: