Translate

Total Pageviews

Tuesday, December 16, 2008

SEHARI DI PARLIMEN

Boleh dikatakan sehari aku di Parlimen adalah hari yang paling aku 'gelabah sampan' sepanjang melakukan tugasan sebagai seorang wartawan penyiaran di Bernama TV.

Mana tak nya, aku sudah siapkan story, tapi visualnya dibawa balik Pui San masa dia lepas lunch hour tadi.. so.. entah visual itu di tape yang mana.. akibatnya aku terpaksa memperosok balik satu-satu tape, tengok satu2 yang mana satu tape yang mengandungi visual yang nak sebenarnya.

Menambah bala, VT player hari ni rosak serentak dua. dah lah azalinya ada empat saja VT player... akibatnya, terlambat sangat-sangat dengan kes menyiapkan story--puncanya-- LU PIKIRLAH SENDIRI...

Adoi.. dah2 siap.. Kak Ton panggil aku.. gelak2.. tanya aku hantu mana yang suruh duduk.. hantu mana yang kata sudahlah yang berhormat.. baru aku ingat yang aku terlupa nak letak super nama dalam skrip.. nasib baik mood Kak Ton baik... tak der lah dia marah aku.. kalau kena marah.. mampos... hahahahaha...

Tuh lah.. kalau dah di Parlimen tadi elok dah... kat ofiz plak muncul masalah yang pelbagai. Tapi AE faham yang aku seorang saja di Parlimen hari ni... so, diorang dengan selama boleh buat lawak kata--i did a one man show--

So, kesimpulannya?

Aku gembira berada di Parlimen hari ni.. dan aku mahu belajar dari kesilapan hari ini...

Bila ntah aku akan kembali menjejakkan kaki di Parlimen tuh..

hehehe

:)

No comments: