Translate

Total Pageviews

Tuesday, March 10, 2009

BODOH! TOLOL! BAHALUL!

Kenyataan ini ditujukan kepada 2 orang.. satu.. seorang cameraman dari agensi lain, dan satu lagi kepada diri aku sendiri.

Kenyataan kepada cameraman seorang tuh.. kenapa?

--Ceritanya begini..
Hari ini aku diamanahkan untuk menlakukan tugasan sempena pengumuman keputusan STPM (kalau tak tau carik sendirik). Semasa sedang membuat liputan, seperti kebiasaannya, aku dan media lain sama-sama bekerjasama dalam menemuramah setiap penerima anugerah Pelajar Cemerlang bagi keputusan STPM 2008.

Dalam sibuk menemuramah, seperti kebiasaannya aku menanyakan soalan, dan meminta pelajar yang berbangsa cina menjawabnya dalam bahasa Mandarin. NTV7, dan RTM join sama.. dah kata kami semua ada berita mandarin...

Then this one station TV punya BJ menemuramhlah seorang lagi pelajar.. dan aku nak join. Bila aku nak join, dia tak bagi, dengan meminta aku jangan tanya untuk bahasa mandarin.

Kepala hotak kau! tadi yang bj kau terhegeh2 kat semua tempat aku tanya soalan, boleh.. bila aku baru nak join satu interview.. dah kecoh! Lahanat towl!

Yang cameraman pulak yang over.. kejadah ntah! OPS! sebenarnya aku dapat tau bukan cameraman pun, assistant jer.. Beb.. tak yah lah blagak sangat..industri kita tak besar mana.. lama2 jumpak jugak!

Mampus kau!

Aku peduli apa.. aku lepas tuh dengan selambanya aku interview budak tuh.. and yes! i got the Mandarin sot... ada aku kesah ngkau tak bagi aku interview dengan BJ kau tadi!?

:(

--And the second story goes for me--

Story aku ni banyak Matematik.. peratus dan angka!!!!! so, seperti kebiasaannya banyak gila lah kesalahan yang ketara.. dan semua kenyataan di tajuk aku tujukan pada diri aku sendirik supaya tiada lagi kesalahan yang aku lakukan selepas ini....!

:D

2 comments:

Syazsy said...

ciannnye dia alalalala... alah biasa la tu beb. lain kali kau sound ke depan2. dia pikir dia siapa? ini reporter dr BERNAMA (malaysia's only reuters). cececeeehh


i mean come on.... itupun mau kedekut ke kan? industri dahlah kecik tak besar mana pun...

macam2.

haihh.

Rabiatul Adawiyah said...

woooooo...relax bro..n yes..math itu horror.