Translate

Total Pageviews

Wednesday, March 18, 2009

MUHYIDDIN MENANG MUDAH..? KJ APA CERITA?

Tan Sri Muhyiddin Yassin

Datuk Seri Ali Rustam

Tan Sri Muhammad Mohd Taib
Mungkin itu adalah tanggapan setiap seorang dari kita, yang kini sudah menerima perkhabaran tentang kedudukan politik negara.

Lembaga Displin UMNO dengan rasminya mengumumkan bahawa Datuk Seri Ali Rustam (DSAR) tidak dibenarkan bertanding.

Ini dengan jelas membuka lembaran, dan jalan baru kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin (TSMY), calon Timbalan Presiden UMNO untuk memenangi kerusi tersebut. Umum mengetahui bahawa antara calon yang disebut-sebut bakal mencapai kedudukan itu, kalau bukan TSMY, sah milik DSAR.

Ini kerana, DSAR adalah calon pilihan diperingkat akar umbi, manakala TSMY adalah calon yang dilihat paling layak oleh komuniti masyarakat Malaysia secara umumnya.

Ini dibuktikan melalui kajian yang dilakukan banyak pihak.

Dan, pencabar mereka, Tan Sri Muhammad Mohd Taib (TSMMT) memang jauh dari senarai pilihan. Taring beliau tidak lagi kelihatan. Harimau yang pernah gagah di negeri Selangor ini, sudah hilang kuasa dan pengaruhnya...

Keputusan Lembaga Displin, yang menghalang pertandingan bagaimanapun dengan jelas membuka jalan kepada TSMY untuk menjuarai pertandingan perebutan kerusi ini.

Apakah pewakilan akan mengundi beliau untuk menggantikan tempat yang dikosongkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, menjelang pemilihan Mac ini?

Atau, mungkinkah mereka yang proksi kepada DSAR akan melepaskan rasa marah dengan memilih seorang yang tidak ada 'sinar' seperti TSMMT untuk mengambil alih kedudukan itu?

Kita harus menanti, menunggu dan melihat kebijaksanaan mereka ini nanti.. dan apa yang pasti..orang UMNO perlu berubah, dan jika mereka tidak berubah.. maka akan diubah pemerintahan negara oleh pengundi menjelang PRU ke 13.

Khairy Jamaluddin
Apa pula cerita si Khairy Jamaluddin (KJ), menantu kesayangan presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang seorang ini??

Beliau disabitkan dengan kesalahan pada akta yang sama, tetapi bebas untuk bertanding kerana hanya diberikan amaran. Persoalan tentang kenapa ianya boleh, dan dibenarkan berlaku adalah persoalan yang sangat kuat bermain dalam perbincangan dimerata tempat.

Bukan seorang, bukan dua yang sebenarnya tidak suka kepada KJ. Ramai.. terlalu ramai jumlahnya..

Dan jumlah yang tidak suka kepada KJ inilah yang membesar dan menghancurkan kerjaya politik pak mertuanya..

Dan kini, keputusan yang baru ini, nampak tempang, seolah-olah hilang adilnya..

Wajarkah KJ sekadar diberi amaran bilamana dia didapati ada melakukan kesalahan?

Kalau wajar, kenapa DSAR dipersalahkan sehingga tidak dibenarkan bertanding.. tempang.. memang tempang..

Alasan Lembaga Displin tidak kukuh, tidak dipercayai.. dipandang sinis oleh ramai orang sebenarnya...

Apakah KJ juga akan menang??

Apakah pemimpin yang disabitkan ada kesalahan 'corrupt' sebagai pemimpin pemuda???????

Bijaklah memilih.. jangan menang sorak, kampung tergadai.. Ingat!!! Kalaupun dunia tidak melihat segalanya ini, masyarakat Malaysia sangat berminat dengan pembentukkan organisasi dalaman parti ini...

2 comments:

Syazsy said...

KJ hemsemmm yeay yeay.. KJ hemsem yeay yeay...

im blind*

MR.KUMAR said...

Aku memang dah agak dah hang akan komen... dan memang hang BUTA!